Rekisteri- ja tietosuojaseloste
Henkilötietojen käsittelyyn sovelletaan EU:n yleistä tietosuoja-asetusta, joka on voimassa 25.5.2018 alkaen. Käyttämällä palvelujamme tai verkkosivustojamme tai ottamalla meihin
yhteyttä hyväksyt, että käsittelemme sinua koskevia henkilötietoja tämän
tietosuojaselosteen mukaisesti.
1. Rekisterinpitäjä
Sisuste Siivonen Oy
Y: 0886452-4
Yrityksen aputoiminimi: Scandinavian Carpet Factory
Postiosoite: Takkointie 9, 03600 Karkkila.
Yrityksen kotipaikka on Lohja.
Puhelin: 09 225 7010
sähköposti: info@sisuste-siivonen.fi
2. Rekisterin nimi
Sisuste Siivonen Oy:n asiakasrekisteri
3. Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus
Asiakasrekisterin henkilötietoja käytetään ja säilytetään pääasiassa tilausten
käsittelyyn, laskutukseen ja asiakkuuden hoitoon liittyvissä asioissa sekä palvelun
edellyttämien yhteydenottojen mahdollistamiseen.
Henkilötietoja käsitellään vain ennalta määriteltyihin tarkoituksiin, joita ovat: asiakassuhteen hoito ja asiakasviestintä, asiakastapahtumien varmentaminen, asiakaspalvelu ja yhteydenottopyyntöihin vastaaminen, palveluiden toteuttaminen ja kehittäminen, markkinointi, palveluiden ja tuotteiden käytön seuranta ja analysointi ja tilastointi, liiketoiminnan kehittäminen, mielipide- ja markkinatutkimukset, markkinoinnin ja mainonnan kohdentaminen, palveluiden ja tuotteiden turvallisuuden varmistaminen ja väärinkäytösten selvittäminen, sekä muut vastaavat käyttötarkoitukset.
Tietoja ei käytetä automatisoituun päätöksentekoon tai profilointiin.
4. Rekisterin tietosisältö
Rekisteriin kerätään henkilötietoja pääasiassa asiakkaan itse antamien tietojen perusteella. Tietoja voidaan kerätä esimerkiksi yhteydenottojen, verkkosivujen ja -palveluiden käytön perusteella sekä myyntitapahtumien yhteydessä. Tietoja kerätään myös verkkosivuilla ja verkkopalveluissa evästeiden avulla. Tietoja voidaan kerätä myös julkisista lähteistä, kuten kaupparekisteristä ja muista tämän kaltaisia tietoja hallinnoivista lähteistä.
Pääasiassa tallennettavat tiedot ovat: asiakkaan nimi, osoite, puhelinnumero, sähköposti-osoite, rekisteröitymistiedot, asiakassuhdetta ja sen hoitoa koskevat tiedot, tuote- ja tilaustiedot, palveluiden käyttöä koskevat tiedot, mahdolliset asiakkaan antamat suostumukset sekä muut asiakkaan suostumuksella kerätyt tiedot.
5. Säännönmukaiset tietolähteet
Rekisteriin tallennettavat tiedot saadaan asiakkaalta mm. www-lomakkeilla lähetetyistä viesteistä, sähköpostitse, puhelimitse, sosiaalisen median palvelujen kautta, sopimuksista, asiakastapaamisista
ja muista tilanteista, joissa asiakas luovuttaa tietojaan.
6. Tietojen säännönmukaiset luovutukset ja tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
Tietoja ei säännönmukaisesti luovuteta muille tahoille. Tietoja luovutetaan yrityksen ulkopuolelle niiltä osin, kuin henkilötietojen käsittelyssä mainitut tarkoitukset vaativat sekä esimerkiksi tilauksen toimittaminen ja tekniset ratkaisut sitä vaativat. Luovutamme tietoja tapauskohtaisesti palvelujen tuottamisen mahdollistamiseksi esimerkiksi maksunvälitys- ja kuljetusalalla toimiville yhteistyökumppaneillemme. Tällainen tilanne syntyy esimerkiksi kun verkkokaupasta tilataan tuote, joka maksetaan verkossa ja lähetetään kuljetusyhtiön kautta asiakkaalle.
Henkilötietoja ei pääsääntöisesti siirretä EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle. Jos tietoja siirretään EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle, henkilötiedot suojataan lainsäädännön edellyttämällä tavalla.
7. Rekisterin suojauksen periaatteet
Asiakastietoja säilytetään sekä manuaalisesti että sähköisesti. Rekisterin käsittelyssä noudatetaan huolellisuutta ja tietojärjestelmien avulla käsiteltävät tiedot suojataan asianmukaisesti. Rekisterinpitäjä huolehtii, että tietoja käsitellään lainmukaisesti ja luottamuksellisesti ja vain niiden työntekijöiden toimesta, joilla on työnsä puolesta oikeus käsitellä asiakastietoja.
Emme luovuta tai paljasta henkilötietoja muille kuin sellaisille henkilöille ja tahoille (esimerkiksi kuljetusyritys), joiden on tarpeen tuntea kyseessä oleva tieto sovittua tarkoitusta varten (esimerkiksi paketin toimittaminen) ja joita sitovat sopimukset tai muut lakisääteidet velvollisuudet henkilötietojen luottamuksellisuudesta.
Tietoja säilytetään tiloissa ja tietokannoissa, joihin pääsy on vain ennalta määritetyillä henkilöillä.
8. Tarkastusoikeus ja oikeus vaatia tiedon korjaamista sekä muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
Rekisterissä olevalla henkilöllä on oikeus tarkistaa rekisteriin tallennetut tietonsa ja vaatia mahdollisen virheellisen tiedon korjaamista tai puutteellisen tiedon täydentämistä. Mikäli henkilö haluaa tarkistaa hänestä tallennetut tiedot tai vaatia niihin oikaisua, pyyntö tulee lähettää kirjallisesti rekisterinpitäjälle kohdassa 1. mainittuun osoitteeseen. Rekisterinpitäjä voi tarkistaa pyynnön esittäjän henkilöllisyyden.
Rekisterissä olevalla henkiöllä on oikeus pyytää häntä koskevien tietojen poistamista rekisteristä. Myös muut EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen mukaiset oikeudet ovat olemassa. Pyynnöt tulee toimittaa kirjallisesti rekisterinpitäjälle kohdassa 1. mainittuun osoitteeseen. Rekisterinpitäjä voi tarkistaa pyynnön esittäjän henkilöllisyyden.
Mikäli katsot, että henkilötietojesi käsittely ei ole lainmukaista, voit myös tehdä valituksen toimivaltaiselle valvontaviranomaiselle. Tietosuojavaltuutetun yhteystiedot löydät tietosuojavaltuutetun sivuilta.
Henkilötietoja säilytetään niin kauan kuin on tarpeellista niiden käyttötarkoitukselle tai kuin sopimus tai laki sitä vaatii.
Nämä toimitusehdot ovat voimassa 3.3.2022 alkaen.
Scandinavian Carpet Factory
Takkointie 9
03600 Karkkila
+35892257010
tilaukset@sisuste-siivonen.fi
scandinaviancarpetfactory.fi
0886452-4
Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin. Verkkokaupan hinnat saattavat poiketa myymälöiden hinnoista ja tietyt kampanjat voivat olla voimassa vain verkkokaupan kautta tulleissa tilauksissa.
Tilaus sitoo asiakasta, kun yrityksemme on vahvistanut tilauksen. Tilausta ei voi peruuttaa eikä palauttaa niiden tuotteiden osalta, jotka valmistetaan mittatilaustyönä tai räätälöidään asiakkaan toivomuksien mukaisesti. Asiakas on velvollinen tarkistamaan, että vahvistus on saapunut hänelle ja että tilausvahvistus on oikeellinen. Asiakas on velvollinen tutustumaan huolella tuotteisiin ennen tilauksen tekemistä.
Pyydämme huomioimaan, että värien sävyt saattavat vaihdella eri näyttölaitteesta riippuen. Myös eri aikaan tilatuissa samanlaisilla ominaisuuksilla olevissa matoissa saattaa esiintyä eroja värisävyissä ja mitoissa. Eri värjäyserää olevat langat saattavat olla samassa värissä hiukan eri sävyisiä. Kudottujen mattojen kutistuvuus ei ole vakio, jolloin eri aikaan kudotut matot voivat kutistua eri tavoin. Suosittelemme tilaamaan samaan tilaan tulevat matot samaan aikaan, jolloin voimme parhaiten taata mittojen ja värien vastaavuuden.
Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Ostamista varten sinun tulee ilmoittaa toimiva sähköpostiosoite tilausvahvistusta varten. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.
Otamme uudet tilaukset käsittelyyn mahdollisimman pian. Tilauksiin ei voi tehdä lisäyksiä ostotapahtuman jälkeen eikä tilauksia voi yhdistää toiseen tilaukseen.
Tehtyäsi tilauksen lähetämme sinulle laskun antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Mikäli laskua ei näy, niin tarkistathan myös roskapostikansiosi. Maksaessasi laskulla, käytä viitenumeroa jotta suorituksesi kohdistuu oikein. Tilauksen valmistaminen alkaa maksusuorituksen kirjauduttua meille. Tilausta ei voi peruuttaa jättämällä laskun maksamatta. Mahdollisista maksukehotuksista peritään kulloinkin voimassaoleva huomautuskulu.
Maksutapahtumasta ja maksutavoista vastaavat Checkout Finland ja Klarna Oy. Maksupalveluna toimii Klarna Checkout, jonka kautta maksuvaihtoehtoina toimivat lasku, osamaksu, korttimaksu sekä verkkopankkimaksut.
Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Klarna AB:n (Klarna AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm) ehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Scandinavian Carpet Factory yleiset ehdot.
Joissan tapauksissa voit tilata laskulla. Tällöin tehtyäsi tilauksen lähetämme sinulle laskun antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Mikäli laskua ei näy, niin tarkistathan myös roskapostikansiosi. Maksaessasi laskulla, käytä viitenumeroa jotta suorituksesi kohdistuu oikein. Tilauksen valmistaminen alkaa maksusuorituksen kirjauduttua meille. Tilausta ei voi peruuttaa jättämällä laskun maksamatta. Mahdollisista maksukehotuksista peritään kulloinkin voimassaoleva huomautuskulu.
Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Jos et saanut tilausvahvistusta, tarkastathan roskapostikansiosi. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.
Aloitamme valmistamaan tilauksesi tuotteita tilauksen saavuttua meille. Huomioithan, että et voi enää tuotteiden valmistuksen aloittamisen jälkeen tehdä muutoksia tilaukseen.
Asiakaspalveluamme hoitaa Sisuste Siivonen Oy. Saat meihin yhteyden seuraavilla tiedoilla:
Scandinavian Carpet Factory
Takkointie 9
03600 Karkkila
+35892257010
tilaukset@sisuste-siivonen.fi
scandinaviancarpetfactory.fi
0886452-4
Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.
Voit noutaa pakettisi myös ilman toimituskuluja myymälästämme. Muistathan, että tilaus on noudettavissa vasta kun olet saanut siitä vahvistuksen. Valitessasi toimitustavaksi myymälänoudon sinun tulee valita nouto joko Karkkilan myymälästämme tai Lohjan myymälästämme.
Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu tuotesivulla, ja ilmoitamme mahdollisesta viivästymisestä mahdollisimman pian.
Tuotteiden, joiden valmistaminen aloitetaan tilauksen saavuttua meille, toimitusaika vaihtelee pääsääntöisesti 2 vko - 8 vko välillä. Tarkistathan tuotekohtaiset toimitusajat tuotteen esittelysivulta.
Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.
Mahdollisesta
tilauksen peruutuksesta ja tuotteen palauttamisesta tulee aina sopia
erikseen ennen lähettämistä. Emme vastaanota palautuksia, joista ei ole sovittu etukäteen. Tavanomaisilla tuotteilla on 14 päivän
palautusoikeus, joka lasketaan alkavaksi tuotteen vastaanottamisesta.
Peruutusilmoitus on tehtävä kirjallisesti viimeistään 14 päivän
kuluessa tavaran vastaanottamisesta esimerkiksi sähköpostitse.
Huom! Palautusoikeus ei koske mittatilaustuotteita eikä tuotteita, jotka valmistetaan asiakkaan valitsemien ominaisuuksien mukaan. Esimerkiksi Scandinavian Capret Factoryn tuotteiden runsas mallisto ja värikirjo ovat mahdollisia vain ja ainoastaan siksi, että tuotteiden valmistus alkaa tilauksen vastaanoton jälkeen, jolloin ensimmäiseksi tehdään/tilataan tarvittavat langat ja kuteet. Palautusoikeus ei koske myöskään asiakkaalle räätälöityjä erikoistilauksia (esim. isommat tuote-erät tai ne tuotteet joita ei normaalisti ole valikoimassa).
Asiakas vastaa virheettömän tuotteen palauttamisesta aiheutuvista
palautuskustannuksista. Isot tai pitkät tuotteet ja matot vaativat usein
tavanomaisesta poikkeavan lähetystavan ja pakkaamisen, joiden vuoksi
palautuskulut ovat yleensä normaaleja pakettilähetyksiä suuremmat.
Palautus on tehtävä viivytyksettä ja viimeistään 14 vrk sisällä. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön, alkuperäispaketissaan ja tuote-etiketit paikoillaan ja hyvin pakattuna takaisinlähetystä varten. Mikäli asiakas ottaa tuotteen käyttöönsä tai muuten laiminlyö kuluttajasuojalaissa säädetyn huolenpitovelvoitteensa, hän vastaa tavaran arvon alenemisesta tuotteen täyteen hintaan asti. Otathan yhteyttä ennen kuin palautat tuotteen/tuotteita, niin annamme tarkemmat ohjeet miten toimia.
Mikäli palautettavassa tuotteessa on virhe, niin myyjä vastaa palautuskuluista lakisääteisen virhevastuun mukaisesti. Tällaisissakin tapauksissa tulee ottaa ensin yhteyttä kirjallisesti, jonka jälkeen annamme tarkemmat ohjeet. Asiakas vastaa itse palautuskustannuksista niiltä osin, jotka ylittävät normaalin toimitustapamme kustannukset. Otathan siis ensin yhteyttä, niin saamme ratkaistua asiat sujuvasti.
Mahdollisissa ristiriitatilanteissa kuluttajan on oikeus saattaa asia kuluttajariitalautakunnan tai vastaavan käsiteltäväksi.
Säilytä aina tosite palautuksesta vähintään kahden kuukauden ajan!
Rahojen palautus:
Hyvitämme
palauttamiesi tuotteiden hinnan pääsääntöisesti käyttämällesi maksutavalle. Palautuksen yhteydessä saatamme kysyä tilitietojasi tätä
varten. Huomioithan, että palautus saapuu meille keskimäärin
viikossa. Lakisääteisesti hinnan hyvitys tehdään 14 päivän
sisällä palautuksesta.
Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset ja mahdolliset palautuskäsittelykustannukset.
Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, sinun täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio kuljetusyhtiölle.
Autamme sinua mielellämme tilaukseesi liittyvissä kysymyksissä. Asiakaspalveluamme hoitaa Sisuste Siivonen Oy ja tavoitat meidät joko sähköpostitse tai puhelimitse.
Sähköposti: tilaukset@sisuste-siivonen.fi
Puhelimitse myymälöidemme aukioloaikoina: puh. 09 2257 010